fredag 24 januari 2014

Kahahallt

Idag har Prins vilat i två veckor, vilket innebär att det varit kallt lika länge. 
Jag passar alltid på att låta honom få sin vila under de kalla perioderna. Vi har haft mellan -25 till -35 hela tiden nu. Börjar bli lite less faktiskt. När det "bara" är -20 så känns det som rena värmeböljan.
Sylviakurs är inplanerat till nästa helg, så det måste bli varmare nu!!!

Hittade dessa regler på fb häromdagen, de var bra :)
Jag och Ares är himla tajta, säkert för att det är jag som tränar, rastar, motionerar och matar honom.
Övriga familjen har dock ett litet helsike när jag är bortrest ibland, då går han tydligen runt och gnäller och är inte alls nöjd med tillvaron. Nästa vecka ska jag iväg till Umeå på skolan igen och jag längtar faktiskt dit, det är ju kul som tusan att läsa! Fast undra om min familj längtar lika mycket? ;)

Jag har beställt en islandströja!
Nu är den färdigstickad och på väg till mig med post, å så spännande att se och prova den!
Jag tog det tvåtrådiga garnet, lettlopi.
Bilder har hon skickat, men jag som tydligen är lite färgblind? Har svårt att skilja på grå och brun....
Men den är grå, två olika nyanser och så gröna detaljer. 
Denna är det! I mina ögon ser det mörka grå brunt ut :/, fast jag vet att det är grått.
Hoppas den är lika fin i verkligheten och att den passar, den är ju måttbeställd så det borde den. 
Kanske man skulle ha en mössa i samma? 
Kan varmt rekommendera mom's icewool, finns på Facebook.
/Marie 

1 kommentar:

  1. Jättefin tröja! :)
    Här ligger temperaturen runt tio minus. Det tycker jag är kallt då det har varit varmare ända tills nu.
    /Lotta

    SvaraRadera