söndag 25 augusti 2013

Lilla nya flocken och TACK Galgbacken!

Här händer det grejer mest hela tiden, denna sommar inget undantag! Det är nog lättare att räkna upp vad som INTE hänt.

Efter ett tags funderande hit och dit så bestämde vi oss för att säga upp platsen på Galgbacken.
Vi har haft Prins här hemma sen vi kom från Piteå och det funkar så bra så varför inte ha här då?
Han går nu med Snaefari (snöfräsarn kallad) och Ida, Ida är här på "kollo" ett tag, och det funkar så bra i denna lilla flock så hon kunde då få vara här för alltid, hon är så söt, lilla Ida från Slätterne.
Just nu är det Snaefari som är bossen, Prins är nog inte alldeles nöjd med det men går undan istället för att ta kampen, just nu i alla fall. Vi får väl se vad Prins får för kompis i vinter, you never know ;)
Nu står dom i sommarhagen, men vi kommer göra en hage mitt emot vårt hus där dom får stå under vintern.

Lite vemodigt känns det att flytta från Galgbackens Islandshästar, där har vi avverkat många timmar under åren och minst lika många skratt! Men gården finns ju kvar och vem vet vad som händer i framtiden? Jag vill rikta ett stort TACK till Anna-Karin och Mårten för vår tid där, alla tävlingar vi varit på, träningslägret, ja, allt kul vi haft! Och tänk förra sommaren när Jessica storgrät när vi skulle åka på sommarbete och lämna gården, eller när några galningar störtade fram från stugan på min möhippa, eller när jag stått och frysit tårna av mig när jag tittat på ridlektioner!
När man köper sin första häst är det ett jättebra ställe att börja på, och även sen såklart, men nu känns det som ett naturligt steg för oss att flytta hem.

Prins/Jessica och Ida/Malin

Ida, prins och snöfräsarn

Det kommer mera när jag hinner nån gång...
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar