torsdag 8 augusti 2013

Lycka!

Jag är fantastiskt glad i vår häst! Vi har han hemma i byn nu ett tag tillsammans med Ida och Snaefari. Det är mysigt, jag prommar på morgon och kväll med hunden och ger mat. Så fridfullt! Betet börjar vara slut så vi stödmatar. Jag har inte ridit så mycket i sommar men nu när jag rider igen är det underbart! Prins är sp rolig att rida! Totalt är det just nu 8 hästar i vår lilla by så vi kan ha många roliga turer framöver :) 

Idag var det dags för min och Ares första träning på dundret och mina nerver var i dallring! Nervös som attan bar det av till dundret. Vi hann med tre släpp och jag kan inte annat än vara nöjd. Fick kommentaren MVG som hundförare och Ares fick bedömning 5,5. Nu var det inget prov men han som var men är domare på jaktprov så för att få ett hum om hur vi ligger till så sa han så. Nu vet inte jag vad maxpoäng är men jag är jätteglad ändå :) ett litet kvitto på att jag kanske jobbar på rätt sätt även om det finns så mycket kvar att lära! 
Nu vet jag inte vem som är tröttast av mig och hunden! Har smort in hans tassar och känt igenom dom så det inte blivit något, det är ju lite påfrestningar när dom springer på fjället. 
I morgon eftermiddag planerar jag att fara igen om bara Ares känns pigg och orkar.
 
/ Marie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar