tisdag 17 december 2013

Snart jul igen

Här händer inte så mycket... hästarna har varit på rymmen en natt, hemska världar!
Vilken ångest, panik, rädsla och allt möjligt man hinner gå igenom. Dom har blivit skrämda av något, vet ej vad, sprängt staketet och sprungit rakt igenom. Det måste ha hänt tidigt på natten med tanke på alla spår vi hittade efter dom. Tack och lov för snön!
Dom är välbehållna, det var väl jag som var lite hispig och hade svårt att sova de första nätterna efter det.
Vi kämpar förtvivlat med att få hjälp med Jessicas axlar, de blir sämre och sämre, hon får ondare och ondare trots att hon inte rider.

Var till kiropraktorn igår och jag hoppas innerligt att vi hittat rätt hjälp nu! Allt som hon säger låter självklart och jag lovar att det knäckte rejält i den lilla kroppen. Då kan jag bli lite förgrymmad över att inte utbildade läkare kan komma på detta? Eller är det konkurrenter till dom? Man måste klura fram lösningar själv.
Nu skall hon dit några gånger, sen i slutet på januari hoppas vi att hon kan börja rida igen. Fast som jag skrivit tidigare, jag blir lite ego och vill ha Prins själv.... Fast jag får nog rida ganska mycket ändå då det är mycket i skolan för en som går ut nian.

Julen kommer med stormsteg. Det känns väl sådär. Jag fyllde år i november och hade ont i magen flera dagar innan, jag ville verkligen inte fylla år i år, för nu kommer inte mamma....Och jag kan säga att jag mådde inte bra på min födelsedag, stackars mina nära som fick stå ut med mig.
Och nu blir det jul och jag vet att det kommer bli tufft, för mamma kommer inte. Samtidigt vill man vara den där mamman för sina barn som min mamma var för mig, stark, förståndig och "fixar allt", inte visa hur man egentligen mår och känner, särskilt inte på julafton.
Det är tufft, men dagarna går på nåt sätt, men plötsligt kommer det över en, när som helst och var som helst, då är det nåt som påminner, en lukt, en händelse eller annat. Men det tar väl tid.

Nu ska jag fara till världens bästa Prins för en kvällstur.
Kram och ta hand om er och era nära.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar