söndag 17 mars 2013

Dålig uppdatering

Jag har varit lite dålig på att skriva här, dels för att det varit stressigt på sistone och dels för att det inte hänt så himla mycket. Jag har faktiskt ridit en hel del och det går ju lite upp och ner det. Jag suger, men lever på att det är så fantaskiskt roligt att rida trots allt.

Idag ska vi prova rida för en ny instruktör, Sylvia Huuva, som är upp hit ganska ofta. Hon bor i Luleåtrakten och det hade ju varit kanon om vi trivs med henne då hon kan komma lite oftare.
Uppdaterar mer om det ikväll.

Vi har ett problem som jag inte vet vart eller till vem jag ska vända mig. Prins får blåmärke i munnen på ena sidan. Vi har sett det till och från under ett års tid nu och kommer inte tillrätta med det. Vi har frågat veterinärer, hästfolk, tandläkare och alla möjliga, men inget vi gör hjälper. På tävling har dom sett det vid besiktningar men inte kommenterat efterom det inte är ett öppet sår. Men det är inte kul när han får så och JAG VET INTE VAD VI SKA GÖRA ÅT DET. Vi har bytt bett, varierar bett, gått upp i storlek, är inte hård i handen, sliter inte i munnen blabla, och nu vet jag inte vad mer vi kan göra???? Bettlöst är också ett alternativ vi rider med ibland.
Han verkar inte störd av det, men det känns inte bra för egen del när man ibland vet att det finns där.
Det är inte stort men det är där ibland.
/Marie

4 kommentarer:

  1. Har du provat ett sådant bett som jag har? Det raka med rulle på mitten så det ändå är ledat? Det funkar skitbra på Galsi & han biter sig inte med det

    SvaraRadera
  2. Nej, kanske skulle prova det, var finns det att köpa?

    SvaraRadera
  3. Låna av mig först & prova :o)
    De är inte dyra & Sara Ellevik rekommenderade dem till flera under sitt besök här. http://www.rider-sport.se/products.asp?catid=31&artnr=300103

    SvaraRadera
  4. Du är alltid så snäll! Provar gärna det men när passar det för dig? Äsch jag ringer i morgon :)

    SvaraRadera