onsdag 6 mars 2013

Lydnadsträning

Idag for vi ut med Prins och Snöfräsaren (Snaefari), jag och Cecilia. Målet var att träna lydnad och att en ska kunna stanna medan den andra fortsätter m.m. utan att hästarna står och stampar otåligt.
Samt lite sånt annat basic grejs som är bra att träna på men som ialla fall jag kan slarva lite med ibland, och det visar ju sig rätt snabbt...
Så nu och framöver är det hårdträning vad gäller det och bara efter dagens ridtur så går jag omkring och ler som ett fån för det gick så bra!
Så här känner jag mig efter dagens ridtur

Isa rider en lydig Prins, bilden tagen från Galgbackenbloggen

Attans vad snabbt dom lär sig, och då gäller det ju både lydnad och olydnad!
Visst var det svårt att stå still när vi kom fram till de backar där vi vanligtvis tar galopp, men det gick! Tramp, tramp, tramp och sen belöning när han står still och sen fortsätta på mitt kommando och i mitt tempo :) Fasen, det kändes bra idag.Wow!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar