torsdag 14 mars 2013

Fågelsituationer

Av olika anledningar med sjukdomar som avlöst varann bl.a. så har det inte blivit så mycket träning på fågel med Ares. Förra helgen var vi i fjälls och lördagen bjöd på strålande sol och vindstilla, men kallt i luften. Jag for ut på fjället och skidrade i hopp om att få några fågelsituationer. Eftersom han vill rusa efter fåglarna istället för att stå så tänkte jag ha honom i långlina för att kunna bromsa. Sagt och gjort, jag hunden skidorna och linan for iväg... Efter att vi varit intrasslad i fjällbjörkar, skidor och stavar de första tjugo minutrarna så släppte jag lös honom.. :/ nån fena på att hålla koll på allt samtidigt var jag inte! Tyckte att jag mest bromsade upp och störde Ares. Sen tog det inte länge förrän han fick fågel i näsan! Jag hann tyvärr inte med att stoppa, så han reste och drog efter dom. Men det visste jag ju skulle hända. En till situation blev det senare och annars är jag sååå glad för finns det fågel, så hittar han dom! Sen måste matte lära sig mer.. Har börjat med stadgeträning här hemma nu, med det kommer också lydnaden på fågel förhoppningsvis. Det är otroligt kul att vara ute och vet ni...? Till och med min kära sambo har varit och köpt sig ett par skidor! När jag skidrade runt på fjället satt ju han på skotern och solade och väntade ;) det var kanske inte så kul som han påstod, hehe! Har beställt en "dress" åt Ares, det fastnar enormt mycket snö i håret på honom, stora fotbollar utan att överdriva! / Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar