tisdag 22 oktober 2013

Snön är här!

Jag vet inte om det bara är jag som ibland känner mig lat och helst skulle gå kvar hemma i långkalsongerna i värmen istället för att "måsta" fara och rida. Idag var en sån dag, det kändes motigt att klä på sig alla vinterkläder och fara ut och rida i mörkret ensam. 
Men jag for och så fort jag kom dit så var jag otroligt glad för att jag gjorde det! 
Det snöade lite lätt och var nån minusgrad, perfekt! Jag poade på där med att fylla vatten och göra hö och sånt innan jag for ut på en tur. Otroligt rogivande. När mörkret är här så har vi begränsade ridvägar eftersom det vara finns gatlysen inne i byn. Så jag red där, jobbade lite med öppna och sluta, böjningar och att kunna ta ner tempot och ändå behålla framåtbjudningen. Såna grejer får man passa på att göra vid dessa tillfällen. 
Jag och Prins, det var en så bra tur idag. 
Till helgen ska jag rida min första egna kurs! Det behövs, har ju aldrig gjort det förut, dock varit med på otaliga så nånting har man ju snappat upp men det är ju ändå skillnad att göra det praktiskt.
Yvonne har fotat bilden under en av helgens turer. Kan konstatera att Prins behöver en tvätt...
/Marie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar