söndag 27 oktober 2013

Sylviakurs

Nu har jag ridit min första kurs. 
Redan på morgon när jag kom till Prins så kände jag att vi inte riktigt var i fas med varann. Det var även känslan jag hade i fredags när jag var ute och red. Han kändes styv i nacken och inte ett dugg samarbetsvillig. Nå efter många om och men kom vi oss iväg till Hakkas och kursen. 
Vi jobbade vidare på att länga överlinjen och få en avslappnad häst. Rida på volt med böjning i skritt, tölt och trav. Eftergift när överlinjen längs. Under första passet märkte Sylvia tydligt att vi inte var helt överens jag och Prins men med hennes vägledning jobbade vi oss in i ett lugn och samarbete 👍
Förra gången när jag fick rida ett pass så fick jag inte trav och det var störigt. 
Men idag har vi travat på både liten och större volt med längre överlinje och avslappnat steg. Ganska häftig känsla, måste jag säga. Tänk att jag kunde det! 
Inte har jag så höga krav va? 😉
Bilderna är från förra kursen, idag var det mycket snö men annars lika mysigt och trevligt som sist med eld, god mat och trevligt sällskap! 
Trodde det skulle bli kallt under dagen så jag laddade med varma kläder och det lyckades 😄
/Marie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar