måndag 5 november 2012

Veterinärer

Idag var det dags för ett besök till veterinären igen. Jag har haft en känsla av att Ares inte är helt bra i halsen. Han är annars pigg men smackar mycket med munnen ännu. Men att välja vilken veterinär man ska lita på och gå till är inte alltid lätt att veta! Alternativen för mig nu var "gamla" Distriktsveterinärerna, nya Lapplands Djurklinik eller Djurkliniken i Öjebyn. Jag har velat in i det sista, men med tanke på det hala väglaget så blev det inte Öjebyn. Kände att jag verkligen vill få rätt diagnos nu. Jag valde Lapplands Djurklinik och en veterinär som vi träffat efter operationen förra året. Han jobbade tidigare hos distriktet här men har öppnat egen klinik. Nån annan gång ska jag vidareutveckla lite vad jag tycker en bra veterinär är. I alla fall så är halsmandlarna fortfarande stora så på torsdag ska vi tillbaka för att de ska söva Ares och gå ner med kamera och titta i halsen. Det är egentligen enda säkra sättet att ställa rätt diagnos. Och då tar dom bort halsmandlarna i samma veva om det behövs. / Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar