tisdag 20 november 2012

Vuxenpoäng!

Idag har Ares samlat på sig massor av vuxenpoäng!
Han har varit ensam hemma!! Och utan att göra några hyss!!
Tidigare har han gjort hyss och bitit på skor och allt som han kan komma över, både på dagar och nätter, därför har det inte funnits en tanke på att kunna lämna honom ensam. I höstas började vi spärra av huset så han bara kan vara i köket under nätterna. Det är i anslutning till vårt sovrum och dit är dörren öppen, men avsärrad under nätterna även där, men han ser oss så han är inte ensam så. Det har funkat jättebra och sen dess har han inte galopperat runt och gjort bus på nätterna, utan sovit i lugn och ro. På dagarna har han följt med mig och varit i bilen i sin bur när jag jobbar. För då har jag möjlighet att gå en promenad med honom på lunchen.
Men nu har han den senaste tiden visat klart och tydligt på morgonen att han då minsann inte vill följa med! När han märker att jag är på väg på jobbet går han nästan demonstrativt och lägger sig på bädden och kommer inte när jag ropar. Jag har fått gå till bädden och koppla honom för att få med han. Och inte har han varit pigg på att hoppa in i bilen heller.
Det tolkar jag som ett väldigt tydligt tecken på att han nu är mogen att få börja vara ensam mera.
Han föredrar att vara hemma istället för att ligga i bilen.
Så idag gick jag med tungt hjärta till bilen i vetskap om att jag skulle lämna min bästa vän ensam hemma :(
Jag for vid halv nio och vid halv elva skulle hussarna komma hem på lunch. Väntade med spänning på telefonen kan jag säga! Men det var lugnt och vi bestämde att dom lämnar honom igen (annars skulle jag ha hämtat honom).
Sen var han ensam till tre då jag kom hem :)
Inga hyss alls, förutom då att han rustat runt i vår säng och mojsat med kuddarna. Men bädda lite måste man väl få göra? ;)

Känns skönt att han klarar det, men om han vill följa i morgon på morgon så är det nog risk att jag tar med honom... Jag är sååå fjompig när det gäller att lämna honom, han är ju alltid med mig överallt!
Mys på soffan förra vintern :)
Så både jag och han måste träna.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar