fredag 26 april 2013

Tappskor, sparkar och promenader

Idag var det dags att promenera med Prins efter hans kiropraktorbesök. När jag kommer till hagen så är han sparkad och har ett litet blodigt broddhål på vänster bog och en tappsko höger bak. Kanske han blivit så mycket fräschare så han dansat runt på höger bak så han tappat skon?? ;)
Skämt åsido. Borstade igenom han ordentligt- och det är ju ett evighetsjobb i dessa fällningstider!
Sen tog jag ut honom på en promenad, dels för att se om han visar något fram där han fått sparken.. Han visade inget och travade på så länge jag orkade springa, men det var ju inte så långt iofs!!

Just nu känns det bara som jämmer och elände överallt. Prins är sådär halvfräsch och Jessica är också bara halvfräsch. Hennes läkare beordrade henne att inte belasta axeln alls på 6 veckor. Men man hittar lösningar på det mesta, hon ska få skriva med dator i skolan för att avlasta och så får helt enkelt jag borsta och sadla Prins! Jag är inte så ledsen för jag tycker det är så kul att borsta och pyssla, det är väl snarare så att Jessica inte gapskrattar ihjäl sig över att jag alltid är med :)) Just borstning och sadling sliter nog enormt mycket just på axlarna och har man då något tjorv där så blir det inte bättre av det... Så vi hoppas hon kan rida under dom förutsättningarna!

Nu är det bara 4 veckor till årets första tävling hos Vindur, vi håller tummar, tassar, tår och hovar att alla är fräscha och pigga till det!! Sen den 8 juni åker vi ner mot BÄRBY och träningslägret för Isa!! Vad det gått fort, snart är det dags!! Hoj, vad kul! Även om jag bara är chaufför, morsa, sponsor, stalldräng m.m ;) Men att se alla "våra" ekipage tränas och sedan följa dom ska bli enormt spännande. Efter Bärby styr vi mot Norrlandsmästerskapen på Wången, sen hem. Vilket äventyr det skall bli :)

Sen är det ju det att Ares också är HALT igen... Nu har jag han i koppelrastning över helgen för att se om det är en sträckning eller nåt, annars blir det väl veterinären IGEN :(

Tanken på att mista någon av de fyrbenta känns väldigt outhärdlig och jag hoppas den dagen är väldigt, väldigt långt borta :(
/Marie
Cecilia och Snaefari, jag och Prins tidigt i höstas, hoj vad skitig han var....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar