måndag 23 april 2012

Lösdrift eller ej?

Är lite kluven i nuläget, vi har möjlighet att ta hem Prins och ha honom tillsammans med en annan vallack här i byn. Så hur gör vi?

Fördelar lösdrift: Inga fodringar eller stallpass, stora flockar- många hästkompisar, många ridkompisar, daglig tillsyn även om vi ej är där, kan åka bort över helgen utan att ordna hästvakt, kanske nåt mer som jag inte kommer på nu?

Fördelar hemma: Typ 20 meter till hagen, behöver ej ta bilen dit, många fina olika ridvägar, egen ridbana, kontrollerar själv fodermängd och tider ,jaa, det var det jag kom på nu...
Tyr från Galgbacken

Så nu vet ni vad jag går och grunnar på.
Om någon kommer på något bra argument om det ena eller andra så kommentera gärna.

Vill säga jättegrattis till Kristin som köpt superduperunderbarafina TYR från Galgbacken!!! Han går i samma hage som Prins och är en underbar häst, skulle köpt honom själv om jag haft möjlighet!
Samtidigt kan jag också gratta Cecilia som köpte "brunIda", Ida från Djurgården, som Kristin sålde till henne. Längtar efter att fara på tur med dom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar