måndag 2 april 2012

Promenad

Faktiskt så har jag fått rida hela helgen då Jessica inte varit pigg. Tänka sig så det kan bli när man får bestämma själv....herrarna i huset har varit borta under helgen, utom Ares då, och vart tillbringar jag mesta tiden???? Börjar på s och slutar på tallet :)
Jag har varit där flera timmar både lördag och söndag och haft det så roligt och skönt, pysslat och donat, träffat folk, surrat och inte minst ridit. Tycker att jag varit SUPERSOCIAL, men om man pratar med icke hästfolk så tycker dom inte alls att man varit social!! He, he, det är lite olika det där..
For ut på samma tur på söndag med många fler hästar, vi var sex ekipage och lika fint väder.
Men precis när vi vänt tillbaka så låter det konstigt i galoppen....å, nej...en tappsko! Skit också, säkert i alla fall 5-6 km till stallet!! Nåväl, bara gilla läget, hoppa av och börja traska hemåt :(
De andra for iväg före och många hade hunnit fara hem innan jag var tillbaka, men vi hann diskutera mycket där efter vägen, jag och Prins, ganska skönt det med när man nu råkade ut för det.

Först på onsdag kommer hovis, så han får stå till dess. Var förbi dit idag med Ronja, en duktig tjej som ska sköta och rida honom åt oss under påsk och påsklov då vi är i fjälls. Hoppas bara att dom trivs med varann, men det tror jag nog.
Har även varit ut och ridit Brana med Pernilla och nya stjärnan Påven. Det är bara på skritt-stadiet ännu, men nog är hästarna sugen att skippa skritten och börja med annat!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar