måndag 24 september 2012

Barndomsdröm

Vissa vill kalla det ålderskris, men jag håller inte med ;)

Jag hade några ,som jag tyckte, riktigt häftiga drömmar när jag var liten om vad jag ville göra när jag blir stor.
En av dom var att kunna rida, egen häst var ingenting som jag egentligen drömde om då.
Vet inte vad som ingår i "att kunna rida", det är ett stort begrepp, men jag anser mig kunna framföra en häst utan alltför stor risk för min omgivning. Det får för min del innefatta "att kunna rida" ;)
Så ridningen- check!

En annan var att köra lastbil. Sedan i våras kan jag stolt berätta att det står ett C på mitt körkort!
Lasbilskort- check!

En tredje, det var att få jaga. Och efter häromhelgens jakttur i fjälls så håller jag nu på att försöka dra ihop en grupp på några personer som vill ta jägarexamen så att vi kan köra lektionerna här i min hemby, Leipojärvi. Det hade varit suveränt. Om jag fixar jägarexamen så är en av mina största drömmar uppfyllda.
Jägarexamen- förhoppningsvis inom ett år.

Med detta nedskrivet kanske jag måste inse att det var Pappa som var min stora förebild när jag var liten. Önskar att han fanns kvar i livet, då jag fortfarande fast det är snart 10 år sedan Pappa dog, kan känna att jag vill fråga honom en massa saker.

Kram Marie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar