torsdag 27 september 2012

Utrustning


Jag sålde sadeln, ska inte utveckla mer om varför eftersom vi älskat den ;) Eques Sella, thats it!
Nu är en ny på väg, vi provar Eques Sella Soft denna gång. Men jag är också nyfiken på Aquila-sadlarna. De är, om jag inte minns fel, framtagna av samme Danske ryttare som tagit fram Eques-sadlarna. Båda märkena har utbytbara koppjärn och flexibom, samt är enkelkåpade. Precis det jag vill ha. Det är även på väg två Aquila-sadlar som vi ska ha till försäljning. Kommer förhoppningsvis under nästa vecka. Det ska bli mycket spännande att prova dom!

Aquila Mentis- spännande intressant sadel i bra prisklass


Aquila Ventis- sadel i bra pris, även den med utbytbara koppjärn
 
Vad gäller träns och tyglar skulle jag vilja flagga lite extra för Biothane-materialet!!

Sen vi köpte tyglar i biothane så kan jag inte använda något annat. Dom är helt outstanding, mjuk, följsam, bra grepp, "korvar" sig inte, behöver ej smörjas. Har även träns i biothane som jag tycker ska vara jätteskönt för hästen att ha på! Så mjukt!
Så, det återstår att se, Eques Sella soft eller Aquila?? Vi får se vad vi och Prins tycker.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar