söndag 16 september 2012

Ripjakt!!!

Jag har varit med och jagat ripa och det är bland det häftigaste jag har gjort!! Nästa projekt för min del är jägarexamen så jag själv får hålla i bössan! (fast då är nog risken att ingen vågar följa med mig ;)
Vi gick ut runt åtta på morgon och var tillbaka efter tre, då var jag rejält mör i kroppen.
Sök, sök, sök
                                          Jag kan inte gå runt den....jag måste gå igenom den...
                                                    Har hittat fågel och skytten väntar på tillfället....
                                                        tillfället kom och här är den!!!
                                                       det var en....
                                                           fikapaus hos husse
                                                                   och det var två...
                                                          är så trött och nyfiken....
                                                            nöjd skytt traskar hemåt
snart tillbaka till bilen, trötta och lyckliga över dagen..
Två ripor blev skjutna, inte för Ares utan för den andra hunden. Men Ares har nu fått vara med på jakt och se och lära han också. Han är otroligt duktig på att hitta fågel, men det som kommer sen, stå, stöta, hämta m.m har vi mycket att jobba med. Men han är otroligt intresserad och lättlärd så det här ska nog bli bra!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar