söndag 16 september 2012

Stigfinnartur!

I morse red 9 ekipage från gården ut. Inklusive Anna-Karin och Mårten som driver gården. Solen strålade och humöret var på topp hos alla. Vi skulle rida "kannanvägen" för att sedan leta oss vidare mot min by, Leipojärvi. Åhej å hå vad vi red, galopp trav och tölt i massor innan vi kom in i tätare skogspartier. Då valde några att vända hem och kvar var vi 7 ekipage. Över myrar, ris,skog och mark.... oj vad vi letade efter en väg, vi var i "ingenmansland"...... Vi fick efter många trägna försök inse att vi inte skulle komma fram dit vi ville utan var helt enkelt tvungen att vända tillbaka i samma spår. När vi anlände gården hade vi varit ute i 5 timmar....inte riktigt planerat :/
Trött i huvud, ryggar, rumpor för att inte tala om hunriga och törstiga!!! Och hästarna, dom skötte sig så bra allihop och jag måste återigen berömma min häst. Han är fantastisk! Där jag ber honom gå, där går han, även i den eländigaste terrängen. Fantastisk. Underbar och älskad. Det är min Prins det.
Nu ska jag slänga mig ner i soffan.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar