torsdag 31 januari 2013

Lektion

Jessi hade skolarbete idag på kvällen, så jag tänkte att jag ger ridningen en sista chans innan jag bestämmer mig för att bli stalldräng på heltid.
Såklart gick jag ju dit utan några krav på mig själv, men med tanken på hur dåligt det gått på sistone. Prins var inte alldeles jättenöjd över att jag bestämde tempot då vi jobbade på att hålla jämn fördelning på ridbanan. Han vill ju gärna springa i baken på nån eller så nära som möjligt. Jätte, jätte bra träning för både mig och han. Jag fick vara ganska hård i handen och hålla in honom, men vi höll tempot. Emellanåt var han riktigt överdjävlig med mig och försökte på alla sätt att komma undan, men jag var på samma humör som han och anser mig som vinnare i striden. Jobbade på att gå med baken på spåret och frambenen innanför på båda långsidor i både skritt och trav. Skritten gick bra men inte traven, där bröt han av till tölt, så jag slutade att ens försöka göra det i trav och gjorde det i tölt istället. Får väl vara nöjd med dagens pass. Jag kunde andas och hade inte tyngdpunkten vid axlarna. Det var bra.
Kanske rider nån fler gång ;)

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar