söndag 13 januari 2013

Träningstävling

I helg har jag gjort något jag aldrig gjort förut! Jag åkte bort över helgen fastän det var hästaktiviteter. Jessica blir 15 år i vår och tycker väl inte precis att det är ashäftigt att mamma alltid är med. Jag har alltid alltid varit med när det gäller häst och sånt. Jag hade såklart ganska mycket huvudbry över hur allt skulle lösa sig med tanke på att Prins skulle transporteras in till stan på söndag plus hur hon skulle hinna rida både Lettir och Prins på tävlingen. Med facit i hand har alla överlevt. Jag har fiskat och tränat Ares på fågel i fjälls och Jessica har med hjälp av vänner och bekanta fixat helgen med hästarna själv. Helt utan inblandning av mig, tänka sig ;) Och glad är hon över att ha fått klara sig själv! Jaa, jag måste kanske lite grann ibland börja släppa taget, hon blir äldre...en kollega till mig sa: Marie, du måste skaffa dig ett eget liv! Men mitt liv kommer med eller utan Jessica vara hästar och hundar! Men inte för det, jag förstår Jessica, men nog kommer hon få dras med mig ändå på tävling och kurser och allt möjligt framöver, där släpper jag inte än!
Tävlingen då? Det gick bra, Jessica och Prins vann V2 och kom tvåa i T8, efter att ha varit etta efter uttagningen, men Prins kändes trött i finalen. Med Lettir kom dom trea i V5 och fyra i T8. Superhelg!
Resultatlistor finns på bloggen på galgbacken.com.
Under lördagen fotade Malin lite på Jessica och Prins, jättefina bilder, håll till godo!
Nehe, det gick inte, bilderna kommer sen!

/Kram, Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar