söndag 2 juni 2013

Bifrost Regionala sm-kval 1-2 juni 2013

Så var tävlingshelgen över efter många om och men. Det blev bra till slut efter inställda flyg med domare och allt möjligt. Tävlingen fick senareläggas så jag tror första start var först vid 15-tiden på lördag och höll på till runt 23-tiden om jag inte fått fel info, jag som då inte var där :(
Men framöver kanske det rent av kan bli "kom till Gällivare och Bifrost och var med i midnattssolstölten" eller nåt liknande? Varför inte göra en grej av vår fantastiska midnatsssol? Unikt, vill jag säga.
Har inte så stor koll men några tycker domarna var snåla med poängenm några blev varnade för grov ridning, någon blev diskad, ja, ni vet, som det brukar vara.

Mina fina då?
Dom tog hem första segern i T5!!! Fantastiskt!
I V2 slutade dom på tredje plats med slutpoängen 5.07.
Ridningen funkade mycket bättre idag och nu är hon nöjd med prestationen, flickan min.
Och det absolut bästa av allt:
Jessica och Prins blev tilldelade DOMARNAS PRIS för lovande ekipage!!!!
Med motiveringen: "För prydlig visning som utmärkt sig på ett positivt sätt"
Fick sms på väg hem och jag fällde en tår av glädje, lycka, stolthet, tacksamhet, ja allt.
Så otroligt betydelsefullt att få det!
Kerstin Nilsson från Ofelas fick domarnas pris i vuxenklassen, Anki Nilsson-sponsor och Prins och Jessica
Nordnytt har varit och gjort ett reportage och där finns mina fina med i bakgrunden, mitt i tävlingen :)
http://www.svtplay.se/video/1264749/2-6-18-10
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar