lördag 31 mars 2012

Vårdag



Idag sken solen, men efter att det varit plusgrader i flera veckor snart så är det nu massor av minusgrader i luften. Det innebär att det är en enorm skare på snön och det är knallhårt på skoterspår och leder.
Förra året kunde vi rida ut på sjön här hemma då det blev så och idag har vi ridit efter skoterspåren! Det finns en upp plogad skogsväg i närheten av stallet. Den används av aitikgruvan, tror jag, dom gör nå borrningar och provtagningar där om jag inte vet fel. Men vägen är plogad från två håll och i mellan har dom av någon anledning lämnat oplogat och kör med skoter där. Vet inte om man fattar hur jag menar.... Men man kan egentligen rida ända fram till gruvan, lite häftigt ändå.
I alla fall så red vi där idag, normalt sett får man vända när man kommer till skoterspåret, men idag var det hårt och vi kunde rida där för att komma över till nästa plogade väg.
Mycket, mycket galopp blev det idag.
He,he, jag vann galopprejset :) Men Sofie och Bassi nosade alldeles bakom oss.
Det var en skön ridtur.
Häromdan provade jag för andra gången att åka skidor med Ares, han älskar att kuta och dra! Men jag törs bara ha fast honom några få korta stunder, resten får han springa lös. Han är så ung än, så jag vill inte belasta honom för mycket. Har faktiskt ingen aning om man kan belasta fullt än eller ej, men tar det säkra för det osäkra.
Bilder från dagen på Anna-Karin och Tyr, Sofie och Bassi.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar