måndag 25 juni 2012

Hemma

Det är sällan jag är hemma när jag är ledig, är alltid på vift - fjällen på våren och piteå på sommaren. Men det är skönt att vara hemma! jag har klippt gräset, vilket var så långt att jag måste klippa om någon dag igen eftersom gräsklipparen höll på att storkna! Så det är lite långa strån här och var.
Och så har jag bakat bullar, duktigt! tror det är över ett år sen sist!

Frontline är inhandlat och Ares har fått en pipett.

Så en fundering jag har, som jag faktiskt inte har en aning om hur det är utan bara kan ana eller tro lite...
Känner hästar igen sig och efter hur lång tid känner dom igen sig?
Tänker nu närmast på betet, känner han igen att han varit där förra året? Kommer han känna igen sig när han kommer hem till Galgbacken? Känner han igen tex. Thytur som han gått med ett tag och som han träffar emellanåt?
Måste googla lite...

/Marie

1 kommentar:

  1. Hästar har ett otroligt minne, det är inte för intet det heter just "Hästminne"
    Jag vet ston som varit i från sina avkommor i över ett år, men de känner igen varandra direkt när de möts igen.

    SvaraRadera