fredag 29 juni 2012

Hej!

Tillbaka på plats i Piteå, lite senare än planerat. Kom hit igår kväll och rusade iväg för att titta till The Prins! Abstinensen var hög hos både mig och Jessica, jag lovar!
Hon var och red idag på dan en sväng, hade dock glömt sadeln (!) så det fick bli barbacka. Därför var jag inte sen att haka på när Anni ikväll skulle fara och rida Amir. Jippie, äntligen ska jag rida!!

Men glädjen blev kortvarig då Amir hade en lös framsko och Prins en lös baksko :(
Borsta och pyssla för att sedan bevittna hur båda två går direkt ut och rullar och gnuggar sig på sand/lerfläckarna i hagen!!!! Tack för det ;) Dom ville inte alls vara nyborstad och fin.

Vänner till mig letar efter en transport och jag blev anlitad som bud att fara och titta på ett Umesläp här utanför Piteå. EN A60, som min fast med sadelkammare. Jättefint skick men nertypad till 1500kg, så dom får inte lasta in sina båda hästar då dom har en Isis och en Tinker och vikterna på de båda blir över 1000kg... få se om dom kan typa upp den. Blev sugen att köpa den själv då den har sadelkammare, men har inte råd nu :(
Men jag hittade i alla fall en jättetrevlig hovslagare på vår resa! En tjej som just nu utbildar sig till hovis nere i Skåne. Så nu har vi två att välja på när vi är här nere.

Kanske att det blir en till ovalbana i vårt samhälle!!! Återkommer om det när/om det blir aktuellt, inom en snar framtid! Det har blivit positiva besked från de berörda så egentligen ska det inte finnas några hinder!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar