måndag 11 juni 2012

Long time no see

Här händer det inte så mycket, vi har byggt om hagen flera gånger och nu slutligen igår då vi släppte ut dom på bete helt och hållet. Tidigare har vi tilläggsmatat då det varit så lite gräs men nu är det alltså bete för hela slanten. Och på fredag drar vi på sommarlov till Piteå, då blir jag ledig i.....jag vet inte riktigt, men börjar ev. igen runt 16 augusti nån gång... :) Beror på om jag får tjänsten igen, eftersom jag inte är behörig måste den läggas ut varje år. Men om jag inte får den så har jag några andra ess i rockärmen ;) Har iaf anställning till augusti, så det är luuuugnt...

Hästlöss är en sak jag inte vet mycket om, men det förekommer i grannbyn så det är bäst att passa sig!! Ska strax googla lite på det och se vad jag kan få reda på. Det skulle vi INTE vilja ha!

Myggmedel, har provat Switch i år. Har hört att den ska vara bra, men aldrig testat, upp till bevis!
Nu är det lite varmare ute så nu blir det väl myggexplosion kan jag tro.

Ares har varit lite åsidosatt några veckor nu, och det har märkts på honom, han har varit helt galen!
Men idag var jag ut med honom på en runda i skogen och som han sprang!!!
Det går som inte att förklara men det är full fart HELA TIDEN. Han småspringer eller lunkar ALDRIG utan BARA fullt ös! Men nu är han trött :)
Ärligt och uppriktigt - om jag vetat att det ens skulle vara hälften så mycket fart och kräva hälften av all tid så vete tusan om jag gått med på att han köpte denna hund, min käre son. DET ÄR INGEN LEK!
Kräver massor hela tiden. Nåväl, jag är väl utarbetad och slut nu, det känns säkert bättre snart.
Nästa vecka när jag blivit ledig ska jag göra en stor satsning på lydnadsbiten. En stund om dan gör nog susen.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar