måndag 18 juni 2012

Vargfrossa

Mitt i tragedin som hänt i Kolmården så har det setts varg hemma i Gällivare!! Bilder är tagna och vi får se vad experterna kommer fram till, om det handlar om en riktig varg.
I går söndag skulle alla hästar släppas in på betet, våra hade ju tjuvstartat :)
Men det kom bara en, en "gammal" galoppör, Goofy. De andra kommer senare i veckan eftersom de inte hade uppmärksammat i tid den hårda kollen vad gäller mask innan betet. De hade helt enkelt kollat för sent och då de hade mask måste dom komma senare då avmaskningen är klar, allt för att inte smitta ner beteshagarna. Kanonbra, tycker jag, att de är rädd om ängarna.

Igår har jag också sett och tagit bort mitt livs första fästing!! Ares hade en på ögonlocket och det var skitäckligt. Fick ut hela och är stolt över mig själv, första gången ;)
Nu måste jag köpa ett fästinghalsband.
Vad gäller switchen jag nämde tidigare så funkar den INTE ALLS på mygg!! Besvikelse :(
Men fästingar ska det ju skydda mot så det känns inte som helt bortkastade pengar.
Jag längtar så mycket efter min bättre häft! Han kommer till helgen. Är i Piteå nu med flickorna, Jessica och Sandra. Malin är också här men bor inte med oss. Dom var ut och red idag och det gick bra. Vilken otrolig dröm egentligen, att få vara flera kompisar med sina hästar på bete och bara ha sanddyner och sandvägar och tallhedar att rida på! Någon dag ska dom rida till Gläntan, en badstrand där hästarna kan bada. Det tar någon timme att rida dit och tillbaka så det bör vara bra väder.

Tjingeling!
/Marie

2 kommentarer:

  1. Oh no... har fästingj#vlarna kommit upp till er nu. Meningslösa kräk! :(

    Kommer ihåg ett besök i Piteå för några år sedan när jag njöt av att bara slappa med hunden i en blomsteräng och veta att det inte fanns några fästingar.

    SvaraRadera
  2. Japp, dom är här! Hoppas dock att det inte är jättemycket av dom och att dom inte följer med hem till oss sen!!

    SvaraRadera