onsdag 26 december 2012

Fortfarande kallt

-35, -33, -33, -34, -29, -27, -30 blablabla....
Så ser det ut, heeela tiden och nu börjar jag klösa ner tapeterna från väggarna snart. VILL RIIIIDA!
Men det känns inte kul att fara ut i detta väder, visst, man kan fara och skritta för att anstränga hästen vid dessa temperaturer och sen ställa ut han i -35 är inte kul och säkert inte bra heller. Det gör jag inte. Då är det bättre att han får sin vila nu och vara med kompisarna med ett varmt vintertäcke på. Med fri tillgång till hö och bara vara häst. Men i morgon har dom bara lovat runt -22 på dan, wow- värmebölja ju!! Men då ska Jessica rida, hon har lika mycket abstinens som jag :(
Men snart får jag mer tid med Prins, underbart ska det bli!
Det är nämligen så här att vi ska börja sköta fina fina Tyr från Galgbacken två dagar i veckan efter nyår eftersom hans matte ska ha en bebis snart. Jag törs knappt skriva det här eftersom jag är rädd att det händer något eller så, så att vi inte kan sköta honom. Visst är jag fjantig? Men det ska bli en stor ära och väldigt roligt att sköta honom. Tack Kristin för förtroendet!
Sen har Jessica lovat rida Lettir från Näset här i januari när hans matte åker till Thailand, det ser hon också mycket fram emot.
Dessutom ska Jessica hjälpa Anna-Karin att rida Brenna från Kambo som är efter Fannar fra Audsholtshjáleigu någon gång i veckan. Se mer info om Brenna på galgbacken.com, under hästar.
Och allt det innebär att jag får mer tid med Prins! Bra va? Jag har till och med funderat på att kanske gå en kurs nån gång, jag-själv med Prins :) Men jag ballar säkert ur när det kommer till kritan.
I alla fall ska det blir riktigt roligt framöver!
Tyr från Galgbacken, bilden tagen från Galgbackenbloggen.

Brenna från Kambo, även denna bild från Galgbackenbloggen.

Mirja och Lettir från Näset, denna bild stal jag från Mirjas Facebook.
 
 
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar