torsdag 27 december 2012

Kläder

Varma kläder är ett måste när man rider ut. Idag lånade jag Saga från Kambo och hängde med ut på en tur upp på berget. Det var väldigt igensnöade spår så det var jobbigt för hästarna. Det var bara -17 idag och lätt snöfall. Tyckte jag hade så mycket kläder och ändå var jag frusen när vi var tillbaka efter två timmar.
Min klädsel: Ridoverall från Hööks (superbra), Graningekängor med ullstrumpor i, balaklavahuva under hjälmen, extra halsduk, underställ och mellanlager. Jag frös inte direkt, men jag var kall och sen när jag kom hem så kom smärtan i tårna, ni vet när dom tinar upp efter att ha varit djupfryst...iiiinte skönt! Upplevde inte att jag hade frysit om tårna så det var lite chockerande när dom tinade upp ;)
I morgon ska jag ta Prins, om det bara är väder. Jessica red Prins, Brenna och Heimdal på banan idag.
Min Prins, bäst av alla hästar, jag är så glad i honom :) Men jag måste säga att Saga, hon är kul hon ;) Lite mer träning och vägledning på henne så vet man aldrig hur det slutar.....
Det var så otroligt vackert ute med snötyngda träd och rosa himmel, det var liksom så att träden också skimrade i rosa. Jag kunde inte fota, för min telefon slår av när den blir kall :(

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar