torsdag 13 december 2012

Plötsligt händer det!!!

Luciafirande för fullt överallt denna kväll. Då passade jag på att rida lektion! Jessica har mycket i skolan och stort prov i morgon så hon kunde inte. Jag vill gärna rida, men älskar inte när folk tittar på :( Tänkte att det skulle vara lite folk i ridhuset idag och det var det! Kanonbra!
Det första Carola, världens bästa ridlärare, gjorde var att korrigera min sits. Jag satt alldeles för långt bak! Det kändes konstigt att flytta fram till en början, men ridningen funkade bra.
I uppvärmingen hade jag svårt att få honom att skritta lugnt men det berodde nog till stor del på att jag var lite spänd. Sen travade vi massor och det kändes jättebra! Förvånansvärt bra! Det är en fin häst vi har, han lär mig :) Först fyrkantspåret sen in på volt. Öka och minska volten, allt i trav. Gissa någon som kommer ha träningsvärk i morgon :/ Sen skulle vi träna galoppfattningar och då sket sig allt. Från halva kortsidan till halva långsidan skulle vi galoppera, sen ner till trav, och sen likadant på varje sida. Prins blev stressad för han förstod inte mitt kommando :/ Och när Carola berättade hur jag gjorde så kunde jag inte annat än skratta! Men jag ursäktar mig med att jag inte rider lektion så ofta, när jag rider ut så kommer galoppen av sig själv bara jag tänker galopp. Har aldrig behövt tänka hur just jag gör då.
Mycket bra lektion, bra känsla i traven..skitbra kändes det. Synd på avslutningen med galoppen, men vad tusan, vi tar nya tag. Jag vet ju var problemet är...på hästens rygg!
Kanske vi såg ut så här idag? Eller kanske inte? :))
 
Jag har iaf haft en jätte, jätte kul lucia!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar