måndag 10 december 2012

Igångsättning

Ares skall sättas igång igen efter alla skador och sjukdomar. Det gäller att ta det lugnt och försiktigt för att inte överanstränga leder och muskler.
Idag tänkte jag vara lat, min plan var att köra med skotern ut till ett skidspår inne i skogen och att Ares skulle få springa några minuter i djupsnö där. Sagt och gjort, vi for iväg, jag och Ares.
Det var ju bara det att han tänkte inte alls springa när han kunde åka skoter..... När vi kom fram så satte jag ner honom - han hoppade upp, jag satte ner- han hoppade upp..så höll vi på tills jag insåg mig besegrad och startade skotern igen och for hem. Men vi fick i alla fall en skotertur! ;)
Så gick det när matte skulle vara lat!
Tog med mig Jessica ner på sjön sen, hon fick köra skotern så jag hade lite lyse, plus min pannlampa, och så fick Ares springa en stund. Kan väl tänka mig att det blev ca. 10 minuters race i lössnö innan jag tog in honom. Det är jättesvårt, detta med igångsättning :/ Min plan är väl att göra så några dagar nu för att sen öka stunden han är lös succesivt allteftersom. Sen får man ju iaktta och observera så han inte visar stelhet eller hälta.
Mallig som få när han får åka skoter :)
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar