onsdag 14 mars 2012

Gångarter

Lite bekymrad är jag, kanske i onödan, men man är som man blev...
Som jag tidigare berättat så har Prins varit lite konstig den senaste tiden. Jessica upplevde också det när hon red igår. Han gick inte riktigt bra och tjorvade och hade sig.
Om jag säger så här: när jag ska trava- töltar han bara, vill inte länga sig. Galoppen blev lite hur som helst i början innan den blev "bra". Det var som att han inte tog mina kommandon, så konstigt, för han brukar vara säkerheten själv på gångarterna. Från tölt till trav brukar det inte vara några problem, nu gick det inte alls. Bara trav från skritt, då gick det.
En teori kan vara att Jessica tränat mycket tölt på lösa tyglar, T2. Och när jag ska trava länger jag tyglarna lite och lättar på sätet, men han tog inte det, kan det ha ett samband??
Frågan är: vad nu då?
Plan: vi far och rider lektion inne i Gällivare i morgon, då får vi se hur han går. Där är han van att vara, brukar gå bra där, så är något fel borde det synas tydligt då, tror jag.

Fortsättning följer...
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar