söndag 18 mars 2012

Vårvinter





Solen strålar från klarblå himmel och det är bara någon minusgrad, alldeles underbart!
Igår vilade alla djuren, själv for jag ut på en långtur med skotern, det slutade på 12 mil. Och jag lovar att det känns i kroppen idag, jag har ont ÖVERALLT!
Trots det steg jag upp med tuppen för att kunna njuta av dagen. Tog med mig Ares och stack till stallet. Denna helg är det kurs på Galgbacken och det känns trist att inte vara med. Men vi brukar alltid vara i fjälls på helgerna under våren och eftersom anmälningarna skall göras så långt innan så hoppade jag över. Med facit i hand hade jag kunnat vara med, men thats life! Sen kostar det pengar också och ialla fall vi khar inte råd att vara med på alla kurser. Instruktören nu heter Caroline Wintzell, har inte så mycket inf om henne, men de som ridit nu var väldigt nöjda. Passar det så kanske vi provar nästa gång. Kanske är bra att prova andra instruktörer, kanske inte?
Jag red ut med Prins, han älskar inte att rida ut själv, men går högst motvilligt med på det.
Ormar sig och när man ökar farten så är det inget jättego i han. Det skulle jag vilja få bort, men går det och hur? Är det bara att träna, träna och träna på att rida ut själv som hjälper? Grundläggande lydnad kan jag tänka mig också, men där tycker jag inte det sitter.
Jag tränade övergångar galopp-trav-galopp idag och det satt fint. Inga problem alls med traven idag :)
Nu ska jag hålla tummarna att Luleå slår Aik i hockeyn, annars är det kört för Luleå och det skulle vara synd med tanke på hur bra deras säsong varit.
Fotade lite när hästarna låg och solade i hagen. Myyys!
Skäcken är Tyr från Galgbacken, han är ledaren i flocken- väldigt bra ledare!
Unghästen, den oproportioneliga, är Arngrim Bärsärk från Galgbacken, min favorit, till vardags kallad Arne. Han och Prins är bästisar.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar