torsdag 22 mars 2012

Motgångar


Det har varit en tung vecka med mycket tjafs runt omkring. Och varför kommer allt samtidigt?
Att man sen har värsta tonårsbarnet hemma gör ju inte saken bättre.
Hur f-n överlever man tonårstiden med flickor?? HUR?
Ridlektion idag igen i stan och vi åkte in. "Samåkte" med Thytur, eller han samåkte med oss. Jag tänkte att det kanske underlättar vid lastningen att han är med. Men inte. På ditvägen tog det väl runt 20-30 minuter att lasta. Men till slut var vi iväg, tur vi hade gott om tid.
Ridpasset skulle jag få rida, men när jag började byta om hemma så ville Jessica så hemskt gärna rida och när jag saknar den egenskapen att kunna säga nej, så fick hon det. Jag måste lära mig att säga nej, det måste jag. Nån som vet en bra "lär dig säga nej kurs"?
På hemvägen hade jag garderat mig och tagit hjälp av två härliga islandshästvänner och med deras hjälp tog lastningen kanske 3-5 minuter. Det behövs ibland så himla lite för att det ska gå bra igen, det gäller bara att dels kunna be om hjälp, dels inse var problemet sitter.
Tror jag vet det nu :)
I alla fall, ridpasset gick som skit, tyckte Jessica. Men det finns ju sådana dagar och det finns bättre dagar. Mycket beror på ens egen sinnesstämning och humör.
Frosti, som vi bott hos tidigare, är skadad. Han har fått en spark på frambenet, just under knät.
I dagsläget har han såna smärtor att han inte kan gå och absolut inte transporteras 25 mil till närmaste klinik. Trots att han ätit Metacam i tre dagar nu. Man kan bara hålla alla tummarna för honom. Lillkillen som just börjat ridas regelbundet. :(
Ares är i värsta slyngelåldern. Vild som en tornado! Men i helgen ska vi till fjälls och träna med honom, det blir kul.
I helgen är det Galgbackens vårtölt. Hade varit kul att se då mitt ekipage skall vara med, men jag ska till fjälls och vila mina nerver. Kanske jag kommer ner från fjället i tid, kanske inte.
Det var ett ganska tungt inlägg, men snart är jag tillbaka med dubbel kraft ska ni se!
/Marie
( en bild när Prins, Thytur och Frosti ligger och vilar i hagen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar