torsdag 3 maj 2012

Maj välkommen!

Trots att det inte känns så varmt så verkar snön sakta men säkert försvinna.
Sköööönt, för nu vill jag bara ha bort den så alla roliga ridvägar kommer fram!
Häromdan red jag och Kristin ut med Prins och Tyr. Jättekul!
Man får ta det för vad det är nu och rida där det går. (Inte på så många ställen)

Jessi red lektion i stan idag och det gick jättebra, mycket trava på volt och med en ridlärare som verkligen kan konsten att driva ryttarna till det yttersta så tror jag att de flesta var jättenöjd. Röd i ansiktet och svettiga var dom då ;)

Prins står inne under nätterna nu så att han får äta i lugn och ro och så mycket han vill, sen är han ute med de andra på dagarna. Känns bra så tycker jag.
Träckprov är inskickat idag, men då kom jag på en sak när jag postat det!!!!! Det får ju inte vara äldre än ett dygn, men hur blir det nu då när det är fredag i morgon och brevet är framme först på måndag för analys, blir det fel då??? Eller, om det finns mask så borde dom ju vara kvar i påsen? Nån som vet?
Är det så att dom måste vara satt in i påsen senast ett dygn efter de bajsat?

 Kan inte riktigt veta varför, men jag tycker dessa bilder är så...talande?.....bästisar?
`

I helgen är det kurser för Caroline Wintzell, vet ej så mycket om henne, men jag ska fara och kika eftersom många är så nöjda med henne.
Vi missar Camilla-kursen nu i maj eftersom vi är på tävling den helgen och det är så störigt!
Det hade varit bra att gå kurs och sen fara på tävling helgen efter.
Men, jag hade lovat dottra att hon ska få tävla denna säsong och hon har fått välja, kurs eller tävling, så då är det bara att åka på tävling!
Ska bli mycket spännande!! Boende för både människor och hästar är bokat i både Boden och Skellefteå.
Men, det är första året och vi får ta det som träning både för Jessi och Prins.
Det blir öppen klass i fyrgången och lätt klass i tölten.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar