tisdag 8 maj 2012

Utredning

Min utredning pågår om Prins vikt, idag kom svaren från maskkontroll och det var ingen mask. Bra, då vet jag det.
Vill bara betona att han är ju inte mager eller toktunn, men har gått ner och då sätter min hjärna igång att ta reda på varför. Men jag tror faktiskt att jag vet varför nu och det är Annika.H som hjälpt mig att komma fram till det.
Pälsfällning och sättning tar helt enkelt otroligt mycket på honom. Kan det vara så "enkelt"? Ja,jag tror det. Stämmer helt med det vi vet. Så det är bara att mata honom inför det.

Red med engelsk nosgrimma idag och raka bettet och han tjafsade inte lika mycket med munnen då.
Ska prova så ett tag.

Ares är inte helt sig själv nu. Har börjat tugga i sig skor, pennor och gud vet vad igen. Samtidigt har han börjat "smacka" med munnen och vara orolig på natten. Sist det var så var jag iväg och kollade halsen på honom, men han "var bara lite röd", sa dom då.
Jag läste nämligen nånstans att dom kan ha problem med halsen om dom tuggar sönder saker. Att han sen har börjat med sitt smackande igen plus att han spyr små små genomskinliga högar, typ en femkrona, gör också att jag misstänker nåt. Han har inte spytt på länge länge annars.
Men jag vet inte, han kanske spyr för att han tuggar i sig saker? Men jag tror inte det. Borde ta mig iväg till Öjebyn med honom, jag litar på dom och tror att om han har nåt i halsen eller annat så hittar dom det.
Så här var vädret under helgens kurs, men mitt fina ekipage jobbade på ändå.
Som Carolin sa: det här är det sämsta underlaget i urminnes tider, alla kategorier, blött,snö,gropigt, styltor..usch!
/Marie

1 kommentar:

  1. Jag hoppas jag har rätt & det inte är värre än så, Men jag tycker så mycket du berättat stämmer in på att det tar på honom vid fällning & sättning.
    Lycka till!

    SvaraRadera