tisdag 1 maj 2012

Here we go again...

Pang på bara...Prins har gått ner i vikt igen :(
??????
Varför?
Ska kolla masken i veckan till att börja med.
Man känner sig som en väldigt dålig hästägare när man inte lyckas hålla vikten på honom, men jag har faktiskt gjort ALLT!
Kollat tänderna- check!
Kollat masken - check!
Haft fri tillgång- check!
Haft egen hage- check!
Mer? Förslag mottages gärna.

I vintras tyckte jag att han såg riktigt fin ut och nu faller han ur igen.
Det försvinner massa från manke/bog, rumpa och rygg.
              Dessa bilder är från 1 januari 2012 (titta inte på min sits) då jag tyckte han var bra i hull.
Har även beställt odling på träckprovet jag ska skicka.
Han ska få stå inne nu iaf en vecka som sällskap åt en skadad häst så får vi se om han äter upp sig eller vad som händer.
Ska fota nu i dagarna så man kan jämföra.
/Marie

2 kommentarer:

  1. Det kan vara så att pälsfällningen tar mycket på honom, ger du extra b-vitamin?
    Jag fick ge b-vitamin injektioner, eller rättare sagt veterinären fick ge, till en halvblodskorsning jag hade på foder som gick ner ruggigt mycket i vikt vid pälsfällning.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här finns en artikel om pälsfällning & pälssättning: http://www.hippson.se/artikelarkivet/foder/palsfallning-och-palssattning-behover-hasten-extra.htm

    Sen räknas ju nästan höet nu som fjolårshö. Nu när Galsi går tillbaka på bara torrhö kommer jag öka givan lite.

    SvaraRadera