måndag 2 juli 2012

Dagarna springer iväg

Ärligt talat så vet jag inte hur många veckor jag är ledig, men jag vet att dom minskar fort!! Och sol och badvädret lyser med sin frånvaro.
Nu har Prins fått fastslaget sin lösa sko och jag kunde äntligen rida! Det verkar vara mycket tappskor och lösa skor i år, det kan enligt min egen teori kanske bero på allt regnande som ger vattensjuka marker och det i sin tur "suger" vilket gör att skorna lättare lossnar. Sen naturligtvis lossnar dom ju som vanligt av att de trampas lös också.
Men i morgon ska en tjej som går hovslagarutbildning ta sig an Prins och Amir och sko dom runt om. Prins har jättelååånga hovar så det är absolut dags även om det inte gått "över tiden".

Vi var och red igår som sagt, då har han vilat i en vecka och 4 dar förutom en lite barbackaritt på ängen som jag inte riktigt räknar som ridning...
Ååååå, vilken häst vi har! Alltså, vilken häst! Vet inte vad jag ska skriva, allt funkade och han var underbar. Galopperade efter sandvägarna och även upp för ett sandtag. Annars var det en lugn tur där vi skrittade mycket på lång tygel emellanåt.
Ibland brukar jag tänka hemska tankar som om det skulle hända Prins något. Då skulle jag inte kunna ha nån häst, för jag vill ju bara ha Prins. Hur skulle det bli då? Hemska tankar jag vet, men brukar ni aldrig vara sååå glad för något och samtidigt bli så rädd för att mista det???

 Så här har vi legat när vädret varit som sämst....
När det blev bättre provade vi Molles flytväst, den får faktiskt duga, hann bara användas ett fåtal gånger av M. Jag vet inte hur kilona har betydelse, denna är från 40kg och upp, men sitter ganska bra, men denna räka väger nog bara runt 22 kg.
Snart är det 14 juli och det vänder sig i magen på mig vid den tanken.

/Marie

1 kommentar:

  1. Jo jag brukar tänka precis lika. När jag är som gladast för något så blir jag direkt rädd för att mista det...

    SvaraRadera