söndag 10 februari 2013

En vecka

I morse satte jag Jessica på bussen som ska ta henne till Östersund och Dille.
Hon ska praoa där hela veckan och sen stanna även under helgen för att se tävlingen som är där på söndag, tror jag det var. På måndag morgon tar hon bussen hem igen. 12 timmars bussresa, ensam och 14 år, tufft gjort tycker jag. Men så är jag lite av en hönsmamma också ;)
Men hon har så gärna velat dit, hon har fixat allting själv, ringt rektorer hit och dit och fixat och donat. Så med två stora väskor, en med ridkläder och en med "vanliga" kläder klev hon på bussen i morse.
Det innebär att jag ensam har hand om hästarna kommande vecka. Jag var ut idag med Anna-Karin, Mårten och Cecilia på Skrida, Idi och Snaefari.
Jag har ju förlikat mig med tanken på att jag suger som ryttare och inte kan tölta, även om det andra funkat bra ibland så har jag inte fått rätta känslan i tölten. Men....plötsligt händer det!
V I L K E N tölt vi fick till idag!!! Det kändes super och enligt de andra så gick han super :) Så NU vet jag hur känslan ska vara. Det var amazing! Finns inte ord! Han var dessutom samarbetsvillig och lyssnade på mig. På hemvägen gjorde han en liten tjuvrusning som han brukar vilja ibland, men det ska vi jobba mer med. Det handlar om lydnad ;)
Så nu måste jag planera min vecka, jag har Prins alla dagar och Týr minst tisdag och torsdag, ser ut som onsdag också. Men det ska bli så roligt och jag känner mig mer taggad än nånsin att träna och rida med dessa två underbara hästar :)

MULLE??? Nej, Prins i hagen, det är sååå mycket snö. Bilden tagen från Galgbackenbloggen.

 
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar