torsdag 14 februari 2013

Snurrigt

Det har varit galet mycket denna vecka så jag känner mig alldeles snurrig! Jag har ridit varenda dag. Prins söndag och måndag, Týr tisdag, Týr onsdag då Cia red Prins, Týr och Prins idag torsdag.
Igår red vi ut tillsammans, jag och Týr, Cia och Prins och Åsa och gissa vem....??? MIN DRÖMHÄST! Laufi :) Han står ju på Galgbacken nu och det är så roligt. och oj, oj så fin han är den hästen, alldeles, alldeles underbar! Vi red långt efter sakajokivägen och fräste på i alla gångarter, så kul!
Har haft en förkylning som försökt tränga sig på och det har gjort att jag legat däckad på soffan på kvällarna så det har inte blivit så mycket annat gjort och tyvärr har hundarna kommit i kläm eftersom även Niklas och Simon varit sjuka. Och ni vet ju när karlar är sjuka....??? ;)
Cia var jätteduktig med Prins, hon är en av de få som fått rida honom och hon får gärna låna honom igen.
Idag tränade vi galoppfattningar, i ett hörn kunde jag helt plötsligt inte ta rätt galopp för att i nästa göra det utan problem
så jag tänker nu bara minnas det "bra" hörnet ;)
Olika begrepp i ridningen har jag inte riktigt fattat vad som menas (jo jag är nog lite bakom), men tex "rinner iväg" från en, eller "släpper inte ner dig" men aldrig rent konkret känt att AHA, det är det här hon pratar om! Men TJOHOOO, idag fick jag uppleva det, nu är jag med i matchen, kom igen nu bara när jag vet vad ni snackar om!! ;))
Nu vet jag ju precis vad hon pratar om, nu har jag ridit och känt det och vilken skillnad det är! Just det att han inte släpper ner en på ryggen i början av passen när han är lite spänd, men sen är det som att rida i en mjuk soffa istället för på en planka! Jätteskillnad ju! Men jag har inte känt det förut :( men det är kanske det att jag nästan aldrig ridit lektion och inte överhuvudtaget ridit sådär jättemycket.. sn det där med rinner iväg, men herregud, det är ju JAG som tappar allt och då tappar jag ju honom också ju. Så nu känner jag det i alla fall när hon säger det åt mig ;)
Jag har ju ridit, ja, jag vet inte hur många lektioner i stan nu, jättemånga! Och det är så roligt så jag vill bara rida mer och mer och mer. Oj vad det är roligt!

Jessica är på Dille och verkar stortrivas! Jaja, vill hon börja där när den dagen kommer, så varsågod, men ångrar hon sig fast efter bara en vecka eller tre månader så är jag den första att hämta hem henne! Tänk om man själv fått sån möjlighet i den åldern!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar