tisdag 5 februari 2013

Terapi

Prins vilade idag men då hade vi ju Tyr. Jag for ut med honom efter vägen. Det är så mycket snö så det finns ingen annanstans att rida nu :/ hade inga mål med passet när jag for ut och var väl inte toktaggad eller på världens bästa humör heller. Skrittade iväg, tog lite tölt, skritt, trav. Bestämde mig för att jobba med traven. Han är en riktig klippa, den hästen! Gjorde skänkelvikningar, gick i serpentiner och volter emellanåt, tur det är lite trafik på vägen (ingen idag ) för att mjuka upp honom. På vägen hem travade jag med långa tyglar för att han ska hitta sin egen balans och kunna länga sig. Han är så fin, fast det var hemväg travade han på i det tempo jag bad om. Jag har döpt honom till " The king". Det är Tyr det, Tyr från Galgbacken. :) när jag kom tillbaka var jag plötsligt på ett strålande humör och ville bara rida mer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar