lördag 16 februari 2013

Hundfunderingar

Vi funderar på att skaffa en till hund. Samtidigt är det bekvämt att bara ha en hund. Det tar mer plats, det blir mer hår, det är 8 tassar istället för 4 som trampar runt och vill ut när man är trött.
Ares släpper bara hår på vår och höst, andra perioder är det ljuvligt, kan gå  flera dagar utan att dammsugaren behöver jobba. När Akita var här fick man dammsuga typ 2-3 gånger om dan...
Eftersom jag är förkyld har hon farit hem till sig så länge, min allergi gillade inte hennes hår, jag blir mycket känsligare när jag blir förkyld.
Så nu funderar vi, köpa hund eller inte? Vilken ras?
Berner Sennen, ligger mig varmt om hjärtat eftersom det var min första egna hund
men får nog räknas bort både för allergi och platsbrist


Golden Retriever, sån skulle vi ha, men har börjat vackla, både för platsbrist i tex bilen och för allergin och mycket hår att fälla

Dansk svensk gårdshund, en ny upptäckt jag gjorde idag. Bra storlek, inte mycket hår att fälla, ryms i bilen, skoterkälken och husvagnen. Återstår att träffa live.
Mycket att tänka på, återstår att se vad vi kommer fram till, kanske inte blir nån alls i slutänden?
Alla bilder har jag hittat på Google.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar