torsdag 7 februari 2013

Skänkelvikningar

Det är jättekallt ute igen, först har det snöat över en vecka i sträck och när det slutade snöa blev det minus 25... Tvekade på att fara till stan och rida idag men i sista stund bestämde jag mig för att fara. Jessica ligger med feber och förkylning så jag red igen. Jag har ridit himla mycket nu och faktiskt, kanske det även går att lära gamla hundar att sitta ;) Prins har då ialla fall blivit duktigare, vad det sen beror på...?
Jag spänner mig inte lika mycket, jag andas, rider lätt eller sitter ner, reglerar tempot, ja..han lyssnar på mig eller nåt! Vi har jobbat med skänkelvikningar varenda pass sen efter jul tror jag och så även idag. Vi travade två meter innanför fyrkantspåret först och skulle rida rakt där. Sen lade vi in skänkelvikningar från K till kvartslinjen snett mot medellinjen och sista biten rakt. sen la vi in lite fler moment eftersom. Alltså, det gick faktiskt inte dåligt?! Carola sa faktiskt, "du borde ju tävla i det där" :D Men Prins var jätte, jätteduktig idag. Vi var som ett, liksom, det var så coolt!! Kanske beror på att jag andades? (hi,hi)
Är faktiskt himla nöjd.
I går kväll var jag och red Tyr på banan, jag gillar ju inte banan, men tänkte att jag testar med Tyr. Har ju bara ridit ut med honom. Det var minus 25 så det blev ett kort pass, ville inte rida honom svettig i den kylan. Tränade trav igen och även han skötte sig exemplariskt. Jessica tittade på ett tag och när vi for hem sa hon att det hade sett jättebra ut, wiohoo!!! När en tonårsdotter säger något positivt till sin (urbota, korkade, tröga, fattaringentingmamma, m.m) mamma, ja,då måste hon kanske mena det. Det gjorde mig glad, ialla fall :)

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar