fredag 18 november 2011

Jessica - Ridlektion med Thytur

Hejsan! Igår på ridlektionen så bytte jag och Evve häst. Hon tog Prins och jag tog Thytur. I början var både jag och Thytur lite osäkra med varandra, innan vi hittade lite knappar och kunde börja arbeta tillsammans. Detta pass var väldigt lärorikt, för både mig och Evve. Därför tänker vi byta häst nästa gång igen, eftersom att vi nu känt igenom de lite grann, och nästa pass kunna arbeta de bättre osv.

-

Detta var riktigt nyttigt för mig, eftersom jag ridit Prins så mycket och verkligen behöver variera - så detta är någonting jag kommer göra om, endast för att jag behöver variation för att inte bara fästa mig vid Prins, och sedan knappt kunna rida andra hästar, t.ex.

-

Idag ska jag rida ut, ensam. Det är något både jag och Prins behöver träna på, så det passar bra idag då Wilma inte ville rida ut med mig.

-

Ska käka något nu, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar