lördag 19 november 2011

Naturen

Idag är det runt -9 grader och sol, underbart väder! Jag fick med mig en av mina närmsta vänner på en tur idag. Hon lånade Thytur och jag tog Prinsen. Pigga hästar, kan jag säga! Lite sprättiga och låtsas bli rädda för allt och inget, kände inte alls igen dom! Thytur som är lugnet själv annars, vad är det med pållarna? Men vilken tölt han har Prins när han är så där, kanonfin, wow! Så skulle han gå jämt!
Så nu är det bara till att gnugga geniknölarna för att försöka ta reda på varför hästarna är så där sprättiga, det är ingen lugn och ro i hagen heller nu. Hmmm.
For sen ut och skulle släppa Ares i skogen en stund, men det sket sig.
Släppte honom men fick ta in han direkt då han bara springer på tre ben. Vill inte använda bakbenet när han springer. Får väl avvakta några dagar och prova igen, enligt vet så skulle det inte vara några problem att släppa honom när hältan är borta. Och den är ju borta och såret ser fint och torrt ut. Nå, vi får vänta ett tag till.
Nästa helg är det kurs för Camilla Hed. Berit- kursen blev inställd så vi hade tur att få plats på Camilla. Ska bli spännande.
// Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar