torsdag 12 juli 2012

Bus, hyss, trots?

Ares är speciell på många sätt, MYCKET speciell.
Han accepterar inte alla människor, vissa kan han nosa på, men ska dom klappa han går han undan. Andra älskar han fast dom är främmande. Han väljer själv vem han ska låta klappa han.
Sen alla hyss och "rutiner" han har, han är bara för söööt....
Någonstans måste vi ha misslyckats för han kommer inte alltid när man ropar på honom fast man är inne. Då sitter han bara och tittar och liksom undrar: vad håller DU på med?
Nu har han börjat med ett nytt "hyss": Han smiter ut från förtältet och under grannens husvagn och hur vi än gör så kommer han inte fram! Vi har lockat och varit arga och väntat ut han och hämtat honom och han gör det om och om igen. Nu tog jag tjuren vid hornen och satte Jessica att vakta honom inne i husvagnen så han inte kunde se henne och gick själv iväg till kompisarnas husvagn. Hela tiden pratandes i telefon med Jessi för att ha koll på hunden. Såklart var jag ju jätterolig på rösten när jag kom till dom och fick veta att Ares var jätteintresserad och lyssnade efter mig. Nu kommer han, ropade Jessi! Jag gick ut och skulle möta honom och då tvärstannar hundtoken som att han blev ertappad med något! Han kom inte fram till mig utan vek av åt annat håll. Tack och lov sitter han på kommando och stannade på det. VAD HÅLLER HAN PÅ MED??

Nu iväg till stallet, får fundera vidare....
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar