lördag 28 juli 2012

Hopplöst fall!!

Var ut och red med Agneta idag, hon rider en gammal travare som är 18 år, macken heter han. När hon drar iväg i snabb trav så har vi problem att hänga med i galopp!!! Snacka snabb trav :) bra galoppträning fick vi då idag! Jag red på hackamore idag och det är ju inte mitt favoritbett. Jag gillar det inte. Tycker att han "vinglar omkring" för mig. Kanske jag behöver en liten kurs i att rida med hack, men jag hoppar nog över den och rider med bett istället. Jessica får fixa hackamoreridningen. Kände mig som världens mest hopplösa ryttare idag. Tycker att jag hade bra sits men ändå spänner jag benen på nåt sätt så jag tappar stigbygeln på vänster ben??! Hoja, ådå skulle jag vilja ha en instruktör i örat som kan se och korrigera mig. Så idag var en rolig ridtur, men jag var världens sämsta ryttare :( det är så hopplöst när man känner att man inte kan! Prins hade en skev baksko igen!!! Tror att det är samma sko som tidigare.. Är det slumpen?? Inte samma sko, men samma hov. Trampar han sig, fastnar? / Marie

1 kommentar:

  1. Jag skulle också behöva en instruktör i örat. Varför ska det vara så svårt att rida som de har sagt när de inte står där och säger det längre? Men det är väl bara att kämpa på :) Lotta

    SvaraRadera