tisdag 10 juli 2012

Värmen hälsade på!

 Vi har haft två dagar med värme här, kanske det var sommaren??? Den enda?? Jag red iaf i förrgår och han var SÅ LAT! Igår red Jessi och han var mycket piggare, men då var det senare och inte lika varmt. Har varit till Gläntan en gång till och badat, då tog vi av sadlarna så dom kunde gå längre ut och dom simmade! :) Lycka.
Nästa utmaning blir att hitta vägen till havsbadet, det kan inte vara så längt från Gläntan. Vi ser ofta några westernhästar som rider förbi och sen är dom på havsbadet en stund innan dom rider tillbaka.

Ares börjar förstå att det finns någon i andra änden av kopplet, han fattar det inte alltid men ibland. Eller när HAN vill. Nästan varje morgon går jag ner till hamnen med honom så att han får simma och på tillbakavägen går han oftast fint utan att dra. Med fint menar jag inte fot, utan han går ganska bredvid mig och söker ofta kontakt. Vi börjar tro att det går att få ordning på honom ;)
Men han är sååå ivrig! Unghund och setter kan vara anledningen, det ger väl sig med tiden, men jobbar mycket på det också nu.Han får inte tokdra fram till busken han ska pissa på, utan jag tar tillbaka honom och gör om. Annars har han så bråttom så han vet knappt vilket ben han ska stå på! Ivrig som få. Måste få bukt med det.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar