torsdag 16 augusti 2012

Blandade känslor

Det ska bli kul att fara och tävla, men jag har inte ens packat än då alla mina tankar är hos Ares som inte mår bra alls. Han bara ligger och sover och rosslar när han andas. Tempade honom men han hade ingen feber, annars hade jag åkt in akut med honom för jag känner mig så orolig. Googlade på Tonsillit och där stod det att hunden kan vara "mycket hängig". Det enda som inte stämmer är att han inte har feber. Men han är ju diagnostiserad till Tonsillit. Nu hör jag att han är uppe och dricker vatten och äter!!! Tänk vad glad man kan bli av det.
Smolket i "tävlingsbägaren" är just att jag inte kan ha med Ares. Hade gärna varit med honom, men det ryms inte i bilen då hans bur tar nästan hela bagaget och det är inte lite packning vi har med då det är fem personer varav två tävlande i bilen. Även storhusse ska bort i helgen och Simon skulle då vara med honom men blev utringd på jobb. Tänk att allt händer samma helg!!!
Så nu ska "farmor och farfar" ta Ares i morgon och min kära syster ställer upp under helgen, Simon tar hem han under nätterna. Men jag har så dåligt samvete och vill helst vara med honom själv :(
Kommer vara så orolig hela helgen. Mitt lillhärta....
Måste försöka packa ner litegrann inför helgen, har hyrt en åtta-bäddstuga igen, det är så roligt att på kvällen sitta ner allihop och prata igenom dagen och sånt.
/Marie

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att inte kunna vara med vovven när han är sjuk :( Lycka till på tävlingen i alla fall :) Jag har bott i Skellefteå för ca 1000 år sedan och då hängde jag på ridskolan jämt. Om jag minns rätt så dök det upp två med islandshästar en gång och jag fattade verkligen inte varför man skaffade sig en sån :D

    SvaraRadera
  2. Ha,ha, jag har hört fler med ungefär samma historia om Islandshästen :))

    SvaraRadera