måndag 13 augusti 2012

Massage

Idag var en bra dag, jag blev glad :)
Massören var och ALDRIG har någon masserat så noga, det var så kul att se. Prins är en svårflörtad herre som inte "darrar på läppen" i första taget, men oj vad han njööööt idag och jag blev så glad i hjärtat! Han är bra musklad och bra i hull nu, lite mer muskler ska vi jobba på att få runt bogarna, annars är det bra. Han var mjuk och fin allt igenom hela kroppen och hade inga större spänningar, gav efter bra och som sagt, njöt! Efter massagen gick jag med honom tillbaka till gräshagen, promenaden tog kanske 20 min, så där lagom.Men han var laaaat!

Jag är en sån som alltid tror att jag vet minst om det mesta. Det här med massörer, hovslagare, foder och allt möjligt annat, alla säger och tycker så olika. Jag har som gått på den linjen att jag gör och anlitar den JAG tycker, även om folk jag litar på tycker annat. Men det är jättesvårt, det här med allt. Sen tycker jag det är viktigt att vara lyhörd och verkligen lyssna på andra och ta till sig det dom säger innan man bestämmer sig för att antingen släppa det eller anamma det.

Transporten är städad invändigt, målad med lite bättringsfärg på sina ställen, tvättad utvändigt och smått och gott. Kanonfin blev den, min fina transport, och laddar vi för helgen i Skellefteå!
Denna vecka får Prins ha kul, inte så mycket kravridning, utan bara busa runt och bada och rida skogsturer lite lätt.

Kram Marie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar