lördag 11 augusti 2012

Konstig händelse

Jag kan inte släppa tanken på en grej som hände när jag var ute med Ares idag. Han springer ju ganska stora områden runt en när man är ute, ibland får jag ropa in honom och då kommer han. Han har full koll på var jag är hela tiden, verkar det som. När vi går den rundan vi gick idag brukar han bli lite småflåsig så där som vanligt. Han kutar på hela tiden.
Så hade jag inte sett till honom på en liten stund så jag ropade och han kom ganska snabbt. Och han hade inte varit borta längre än vanligt. Men han TOKFLÅSADE och det riktigt nästan pep i luftrören på honom så jag trodde han skulle få hjärtattack! Han var så tagen så han bara lufsade, nästan kröp bredvid mig!! Precis kom vi till en damm/bäck där han gick ner och kylde sig och drack lite, sen stod jag still med honom ett tag så han fick hämta sig. Han fortsatte att lufsa (han lufsar aldrig annars i skogen- bara fullt ös!) bredvid mig en stund innan han var på språng igen. Men riktigt samma fart som han brukar ha blev det inte mer den promenaden.
Jag kan inte sluta tänka på detta och undra vad det var som hände? Blev han skrämd av något i skogen? Hade han "tappat bort" mig och blev uppstressad av det?, något "fel" kroppsligt?
Han har aldrig förut varit så tagen som han var idag.
Jag ska ta samma runda i helgen igen, så ska jag se hur han är.
Men jag kan inte sluta undra...
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar